اصطلاح بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال مارکتينگ (Digital Marketing) از دو دهه پيش تاکنون به عنوان زيرمجموعهاي از مديريت بازاريابي و نيز مديريت تبليغات مورد اشاره قرار ميگيرد.
اما با توجه به توسعه فناوري اطلاعات طي سالهاي اخير، افزايش متوسط زمان آنلاين بودن کاربران، استفاده گسترده از موبايل و افزايش ضريب نفوذ اينترنت در جهان، امروزه به عنوان يک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار ميگيرد.
سايت HubSpot که از سايتهاي معتبر در حوزه بازاريابي ديجيتال و استراتژي محتوا محسوب ميشود در تعريف بازاريابي ديجيتال به اين نکته اشاره کرده است که اين عبارت، يک چتر مفهومي محسوب ميشود.
به عبارت ديگر، به جاي اينکه بتوان تعريف مستقيمي براي آن ارائه کرد، بهتر است همهي آن تکنيکها و ابزارهايي را بشناسيم که زير عنوان ديجيتال مارکتينگ قرار ميگيرند.
اگر چه تعريف واحدي از بازاريابي ديجيتال در دست نيست، اما به نظر ميرسد بتوان تعريف زير را تا حد خوبي، فصل مشترک توضيحات رايج در زمينه بازاريابي ديجيتال در نظر گرفت (+):
بازاريابي ديجيتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعاليتهايي است که براي بازاريابي محصولات و خدمات در بستر ديجيتال (وب، اينترنت، موبايل يا ساير ابزارهاي ديجيتال) مورد استفاده قرار ميگيرند.
درباره این سایت